איך בוחרים מזרון זוגי?

על מה נדבר במאמר זה?

אנשים רבים סובלים מבעיות שינה, כאבי גב וצוואר ועוד בעיות שונות. לא תמיד הם מקשרים בין המזרון שבו הם משתמשים לבין הבעיות שהם חווים. מזרן זוגי איכותי הוא דבר חשוב מאוד עבור שני בני הזוג. מזרונים זוגיים איכותיים הם המפתח לשינה איכותית ושינה איכותית כידוע היא דבר חשוב מאוד ומשפיעה על כל היום שבא אחריה. אבל רגע לפני שרצים לחפש מזרון זוגי בואו נדון בשאלה כיצד לבחור מזרן זוגי?

מזרון זוגי – מידות

מזרונים מגיעים בכמה מידות שחלקם נחשבות מידות סטנדרטיות. כאשר אתם מחפשים מזרן זוגי עומדות בפניכם מספר אפשרויות לגבי הגודל: מזרן זוגי רגיל מגיע במידות של 190X140 סנטימטר וזהו המזרון הקטן ביותר שניתן להגדירו כמזרון זוגי. אך עבור רבים הוא עדיין נחשב קטן והם יעדיפו מזרונים גדולים יותר כמו 200X160 ס”מ המאפשר יותר מרחב ונוחות. כמובן שנכנסים לכאן שיקולי תקציב וגודל החלל של חדר השינה.

מזרון זוגי – סוגים

נהוג לחלק את המזרונים לפי סוגים, כמו למשל מזרוני קפיצים או מזרונים ללא קפיצים. ולתתי סוגים כגון מזרני לטקס ומזרני ויסקו. אך ההבדלים בין המזרונים השונים הם כבר לא כל כך מובהקים וקלים להגדרה מכיוון שיצרני המזרונים מציגים היום וריאציות המשלבות טכנולוגיות שונות. אך בכל זאת חשוב להבין את התכונות השונות של המזרונים כאשר מחפשים מזרן זוגי ובמיוחד לחפש את תכונות בידוד התנועה:

מזרון קפיצים

ישנו הבדל מהותי בין מזרני הקפיצים, חלקן מגיעים עם מערכת של קפיצים המחוברים אחד לשני (קפיצי בונל) וישנם אחרים בהם כל קפיץ ארוז בנפרד ופועל באופן עצמאי (קפיצי כיס/שרוול). הבדל הזה משפיע מאוד על חווית השינה הזוגית; כאשר מדובר בקפיצי בונל כל תזוזה של אחד מבני הזוג משפיעה על כל המיטה, דבר שאינו מורגש במזרני קפיץ שרוול.

מזרון ללא קפיצים

הסוג השני הינו מזרון אורתופדי ללא קפיצים, במזרנים האלה אין קפיצים, אלא רק שכבות של ספוג. שכבות הספוג הקשיחות בדר”כ נמצאות למטה, וככול שעולים למעלה מוצאים את השכבות הרכות יותר.

גם על מזרוני הקפיצים וגם על המזרונים ללא קפיצים ניתן להניח שכבת ויסקו או שכבת לטקס:

מזרן לטקס

מזרן לטקס הוא מזרן אורתופדי ובריאותי הכולל בתוכו שכבה עליונה של לטקס. ויכול להתקבל עם או ללא קפיצים. הלטקס עשוי מגומי טבעי ולכן הוא נחשב אנטי אלרגני ואנטי בקטריאלי ומתאים לכולם ובמיוחד לילדים ולסובלים מאלרגיות. מזרני הלטקס יכול שיגיעו עם קפיצים, ללא קפיצים או עם קפיצים מבודדים, העיקר שהשכבה העליונה של המזרן תהיה עם לטקס. שימו לב, שבודדים הם האנשים שרוכשים מזרן שכולו עשוי מלטקס.

מזרן ויסקו

שכבות הויסקו הינם נחשבות אלסטיות מאוד והם מעניקות רכות וסוג של שקיעה בתוך המזרן. שכבת הויסקו שוקעת רק במקום בו היא התחממה (כתוצאה ממגע עם הגוף) ולכן מורגשת שקיעה מסויימת בהתאם לעובי השכבה. כמו הלטקס, גם שכבת הויסקו נמצאת בחלקו העליון של המזרן וגם היא יכולה להיות כחלק ממזרן קפיצים, מזרן ללא קפיצים או מזרן עם קפיצים מבודדים.

מזרון זוגי – דרגות קושי

רמת הקשיחות של המזרן משפיעה על התחושה כאשר נשכבים עליו. ככל שהמזרן יותר רך כך יותר שוקעים לתוכו. לא ניתן להגיד מה יותר טוב, הכל עניין של העדפה אישית. השכבה העליונה יכולה להיות רכה, אך שימו לב שליבת המזרן צריכה להיות קשיחה על מנת לספק תמיכה לגוף, אחרת תשקעו בצורת ערסל וכתוצאה מכך, תסבלו מכאבי גב. עבור אלו שנוהגים לישון על הגב על הצד בדרך כלל מתאים מזרון רך, לעומת אלו אשר שוכבים על הבטן ומסתדרים יותר עם מזרו קשה. הבעיה היא שכל אחד מבני הזוג יכול להיות בעל העדפות שונות, לכן ישנם יצרנים המציעים מזרונים זוגיים בעלי דרגת קושי שונה לכל צד, כמו למשל מזרן ניוטון של מנדלבוים או מזרן טופר ספרינג של פולירון.

מזרון זוגי – מחיר

כמובן שלא ניתן להתעלם משיקולי התקציב אך כל מה שתיארנו לעיל אינם השיקולים היחידים. חפשו אחר מזרון זוגי במבצע אבל אל תתפשרו על האיכות והנוחות. בסופו של דבר מזרן זוגי משרת אתכם ל- 8 שנים לפחות ומשפיע מאוד על בריאותכם ועל זה לא מתפשרים! לסיכום, למזרונים ישנם מאפיינים שונים וכל אחד נותן תחושה אחרת למשתמש .ישנם דברים רבים שאפשר להגיד לגבי בחירת מזרון זוגי, אך בכולם ישנו מאפיין חשוב של העדפות אישיות של המשתמש. כאשר מדובר במזרון זוגי יש למצוא את המזרן שיתאים להעדפות של שני בני הזוג. לכן כאשר מחפשים מזרון זוגי במבצע חשוב לעשות זאת יחדיו. אם אתם מעוניינים לדעת כמה כסף צריך להשקיע ברכישת מזרן חדש, לחצו כאן

מזרנים מומלצים

אם המאמר יותר בלבל מאשר עזר, הרשו לנו לנסות עוד קצת… לחצו כאן ועברו אל עמוד המזרנים המומלצים שלנו, שם תוכלו לבחור את סוג המזרן, את תקציבו המיועד ואנו נמליץ לכם מה הכי טוב.

אהבתם? שתפו!

מאמרים שעשוים לעניין אותך

ספת אירוח אשל
מיטות וידר – רהיטים מבית טוב

וידר מיטות – מיטות נפתחות, ספות נוער ואפילו מיטות לחדר שינה הורים ומיטות מתכווננות, וידר מיטות מתברגת גבוה בתחום השינה בישראל

מזרון מומלץ לכאבי גב

– איזה מזרון מומלץ לכאבי גב? האם יש מזרון מומלץ לבעיות גב? אם כן, מה כל כך מיוחד בו ואיך הוא יכול לעזור לכם? ובכלל איך מומלץ לכם לישון עליו…

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן?

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן? רכישת מזרנים היא לא רכישה רגילה. לפני שנפרוש לפניכם את משנתנו בנושא רכישת מזרנים, נקדים ונספר לכם כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן…

מזרן לישנים על הצד/הבטן או הגב
על הבטן על הגב או על הצד?

אתם ישנים על הצד? על הבטן? אולי הגב? לכל תנוחת שינה יש מזרן שמתאים לה! קראו איזה מזרן מתאים לישנים על הגב, איזה מזרן מתאים

מעוניינים בפרטים נוספים?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם