מזרוני ילדים ונוער - לוגו

מזרון שמתאים לילדים

על מה נדבר במאמר זה?

מזרון שמתאים לילדים

על פי המלצות הרופאים, ילדים נזקקים ל- 9-11 שעות שינה ביממה ואם תעשו את החשבון מדובר בקרוב ל 4,000 שעות בשנה בהן הילדים ישנים על המזרון. לא סתם הבאנו בפניכם את הנתון הזה, ברצוננו להמחיש לכם עד כמה חשוב לבחור מזרון שמתאים לילדים. חשוב להעניק לילדים מזרון נוח שיאפשר להם לישון את כמות שעות השינה הדרושה ובמקביל ייתן לגופם ולעמוד השדרה שלהם את התמיכה האורתופדית הראויה. ניתן להגיד בדיוק את אותו הדבר כאשר אנו מחפשים מזרון למבוגרים, אך בהחלט ישנו הבדל מהותי בין ילדים למבוגרים – ילדים עדיין נמצאים בשלבי ההתפתחות ומזרון לא טוב עלול לגרום לבעיות שונות שיפריעו לילדים בעתיד.

אז איך בוחרים מזרונים לילדים?

בוא נתחיל מהדבר הקל והוא המידה של המזרון. המידות שיכולות להיות רלוונטיות עבורכם הן: 190/80 – המידה הכי סטנדרטית שיש. זוהי מיטת ילדים חסכונית במקום ושימושית במיוחד כאשר הילדים חולקים את אותו החדר אך ישנים במיטות נפרדות.

190/90 – מידה שרוכשים כאשר מייצרים את המיטה אצל נגר ולרוב רוצים שהיא תשמש להרבה שנים.

200/80 – בדר”כ מתאימים יותר לבוגרים או למיטות שנרכשו באיקאה.

200/90 – מידה של מבוגרים, אבל אם ההורים החליטו לפנק, למה לא?

190/120  – מידה של מזרן המתאימה למיטה וחצי.

200/120 – מזרנים לילדים שבדר”כ נרכשים עבור בני נוער , בנים – גבוהים.

בחירת גודלם של מזרני הילדים היא החלק הקל, כאשר השיקולים הם בעיקר התקציב וגודל החלל. אך שאלת השאלות בבחירת מזרונים לילדים היא אינה הגודל אלא איזה סוג מזרון מתאים ביותר עבור הילדים.

בחירת מזרן ילדים – מזרון שמתאים לילדים
החדשות הטובות הן שגם עבור מזרונים לילדים ניתן למצוא מזרונים איכותיים המעניקים תמיכה טובה לעמוד השדרה ועונים על הצרכים ההתפתחותיים של הילדים. זהו הגיל בו העצמות מתפתחות והמזרן חייב להתאים לצרכים של הגוף הנמצא בתהליכי גדילה.המזרנים המעניקים את התמיכה הטובה ביותר יכולים להיות מזרוני ספוג עם שכבת לטקס או מזרני לטקס עם קפיצים מבודדים. כל אחד ממזרונים אלו יכול להתאים עבור הילדים, אך לכל אחד ישנם מאפיינים אחרים שעשויים לגרום לכם, או יותר נכון לילדכם להעדיף אותו.

תקציב למזרן ילדים

לא משנה איך תסתכלו על זה, המאפיין העיקרי בבחירת מזרן לילדים הוא מאפיין המחיר!

שלא כמו מזרונים למבוגרים, מחירם של מזרוני ילדים נקבע לפי איכות החומרים ממנו הם מורכבים ולא עפ”י המותג של המזרן. ככל שהמזרן יקר יותר (עד גבול מסויים) כך הוא איכותי יותר. מחיר של מזרן ילדים 190/80 יכול לנוע מ-200 ₪ או אפילו פחות ועד ל-1500 ₪. אבל בואו לא נגזים, מזרן ילדים איכותי, ללא קפיצים ועם שכבת לטקס אמור לעלות לכם בין 700 ל-900 ₪, תלוי בעובי שלו.

אז מה בעצם הכי חשוב??

אסור שתהיה למזרן רק שכבת ספוג אחת מסוג מסויים. על מזרן אורטופדי להכיל לפחות 2 שכבות שונות של ספוג (או קפיצים וספוג, או ספוג ולטקס) מזרנים זולים לילדים הם מזרוני ספוג עם שכבת ספוג אחת, לרוב ספוג לבן. אלה לא מזרנים אורטופדיים.

את התמיכה של מזרוני הויסקו (ספוג זיכרון) אנחנו המבוגרים מאוד אוהבים, אבל לילדים זה מתאים פחות. מזרני ויסקו לא מתאימים לילדים, החומר ממנו עשוי הויסקו מפיץ ריח שלא רצוי שילדים ינשמו. הלטקס הנושם והמתאים מאוד לאקלים הישראלי, מתאים יותר וזאת בשל היותו גומי טבעי (המופק מעץ הגומי) וקרדית האבק לא מתפתחת עליו. הוא גם מעניק תחושה של קפיציות לילדים השוכבים עליו.

במידה ומזרון קפיצים הוא הבחירה שלכם, חשוב לשים לב לצפיפות הקפיצים. ככל שיש יותר קפיצים במזרון כך הוא נחשב ליותר טוב, כלומר לכזה המעניק תמיכה יותר טובה. לילדים קטנים (עד גיל 13) עדיף לרכוש מזרן ללא קפיצים עם שכבת לטקס. לילדים יותר גדולים תרכשו מזרני קפיצים, וזאת כי לא תהיה לכם ברירה, הם פשוט יתעקשו…

מזרונים לילדים – היבטים נוספים

כאשר אנו מדברים על בחירת מזרונים לילדים, וגם למבוגרים, אנו מתעסקים בעיקר בנושא הנוחות והתמיכה המתאימה לגוף. אלו הם דברים חשובים אך ישנו היבט נוסף שלפעמים אנו שוכחים לקחת בחשבון. המזרונים עליהם אנו ישנים עלולים להיות מצע גידול לבקטריות שונות וגם חרקים זעירים מאוד כמו קרדית אבק הבית. רבים סובלים מבעיות אלרגיה וחשוב לדעת שישנם מזרנים אשר יכולים נחשבים ליותר מתאימים לאלו הסובלים מבעיות אלו. מזרונים מסיבים סינתטיים מושכים פחות בקטריות וקרדיות ,אך ישנם גם חומרים אחרים כמו לטקס טבעי הנחשבים גם לנוחים מאוד וגם להיפואלרגניים. אפשרות אחרת היא לשים על המזרן כיסוי אנטי בקטריאלי והיפואלרגני.

בחירת מזרונים לילדים היא דבר חשוב, המזרונים הם בעלי תוחלת חיים מקסימאלית של כעשר שנים ולכן חשוב להעניק לילדים מזרון נוח ואיכותי העונה על כל הצרכים ומאפשר להם ליהנות משינה טובה ההכרחית לצורך התהליכים הטבעיים של גופם המתפתח. אם תפרסו את המחיר של מזרן ילדים ללא קפיצים עם לטקס ל-10 שנים תגלו שהוא עולה לכם כ-6 ₪ בחודש, זה אינו סכום גבוה אבל היתרון שלו עצום בהמשך.

לצפייה במזרונים שמתאימים לילדים, לחצו כאן. תוכלו גם לקרוא המלצות עליהם בראש העמוד.

אהבתם? שתפו!

מאמרים שעשוים לעניין אותך

ספת אירוח אשל
מיטות וידר – רהיטים מבית טוב

וידר מיטות – מיטות נפתחות, ספות נוער ואפילו מיטות לחדר שינה הורים ומיטות מתכווננות, וידר מיטות מתברגת גבוה בתחום השינה בישראל

מזרון מומלץ לכאבי גב

– איזה מזרון מומלץ לכאבי גב? האם יש מזרון מומלץ לבעיות גב? אם כן, מה כל כך מיוחד בו ואיך הוא יכול לעזור לכם? ובכלל איך מומלץ לכם לישון עליו…

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן?

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן? רכישת מזרנים היא לא רכישה רגילה. לפני שנפרוש לפניכם את משנתנו בנושא רכישת מזרנים, נקדים ונספר לכם כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן…

מעוניינים בפרטים נוספים?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם