מזרונים אורתופדיים לשינה בריאה

על מה נדבר במאמר זה?

 אורח חיים בריא

רבים חושבים שניהול אורח חיים בריא משמעו, הקפדה על תפריט מאוזן ובריא לאורח כל החיים בשילוב עם כושר נכון ומבוקר. אך למעשה יש גורם שלישי חשוב מאוד, שמשפיע על איכות חיינו ועל טיבם והוא שנת לילה טובה. שינה בריאה נחשבת לשנת לילה ארוכה של לפחות שבע שעות רציפות של שינה עמוקה, עם מינימום הפרעות. כאשר אדם ישן כל הלילה, הוא קם רענן וערני ומצבורי האנרגיה שלו מלאים לעוד יום חדש של מטלות ועבודה. אמנם היינו שמחים לישון קצת יותר מ-7 שעות ביום, אבל התרבות המערבית קובעת, כי אדם ממוצע משקיע שעות רבות בעבודה, בילוי ומשפחה, מה שלא מותיר לו יותר מידי ברירה ושעות השינה שלו אוטומטית מתקצרות, בין אם ירצה בכך או לאו. זאת הסיבה כי עולה החשיבות לשינה איכותית וטובה במינימום השעות שנותרו לנו לצורך שינה.

 מזרונים אורתופדיים – לשם הבריאות

במרבית חנויות המזרונים ניתקל רבות בצמד המילים מזרונים אורטופדיים. הסיבה לכך היא כי מזרונים אורתופדיים נחשבים למזרונים איכותיים ובריאים שמאפשרים לנו שינה טובה, אך גם שמירה על בריאות הגב שלנו. ככל שאנו מתבגרים עמוד השדרה שלנו נחלש ואיתו מתחילים הכאבים. כאבי גב הם אחת מהבעיות הנפוצות ביותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת וכדי להימנע מבעיה זו עלינו לשמור על הגב שלנו לאורך כל חיינו, אפילו בגיל צעיר בו אנו בריאים לכאורה ולא סובלים מבעיות גב כאלה או אחרות. למעשה בעת השינה הגב שלנו עלול להתעוות וחוט השדרה שלנו עלול לסבול מחוסר תמיכה מספקת. מזרונים אורתופדיים הבנויים מחומרים איכותיים, בנויים טוב יותר לתמוך בעמוד השדרה שלנו, בכל חלק שלו במידה הנכונה. כך למעשה בעת שכיבה עמוד השדרה שלנו נותר בצורתו המקורית ואינו יכול להיפגע או להתעוות ורבים מעידים כי מזרונים אורתופדיים אף משפרים בעיות גב קיימות.

מזרונים אורתופדיים לשינה בריאה

מזרונים אורתופדיים – מי צריך אותם?

למעשה נוטים לחשוב כי מזרונים אלה מתאימים לבעלי בעיות גב שונות. זה נכון אומנם, שמי שכבר יש לו בעיית גב, מזרונים אורתופדיים הם בגדר חובה עבורו, אך גם רבים אחרים ואפילו ילדים ותינוקות יוכלו להפיק תועלת משכיבה על מזרון אורתופדי, אפילו ללא בעיות גב ידועות. מזרון אורתופדי יוכל לשמור על יציבות עמוד השדרה והגב בעת השינה ולהקנות לאדם הישן עליו שנת לילה רצופה וטובה. בעבר נהגו לחשוב שברוב המקרים מזרונים אורתופדיים יהיו קשים יחסית למזרונים אחרים, כך שאם חיפשתם מזרון רך, שבו תשקעו לשינה נעימה, מרבית הסיכויים שהוא לא יהיה מזרון אורתופדי. היום זה כבר לא בהכרח נכון. מזרון אורתופדי איכותי יכול להיות מזרן רך, אם כי רק בחלקו העליון של המזרן (איפה שמצויים לרוב שכבות הלטקס או הויסקו), חלקו התחתון של המזרן עדיין צריך להיות קשיח על מנת שתהיה תמיכה בעמוד השדרה וכדי למנוע את “תופעת הערסל” הידועה לשמצה במזרנים רגילים, שאינם אורתופדיים. מזרנים רגילים הם מזרנים חד שכבתיים הבנויים משכבה אחת בלבד של פוליאוריטן, או ספוג דק מאוד ואחיד מעל שכבת קפיצים הומוגנית (לא קפיצים מבודדים).

מזרנים אורתופדיים לילדים

אצל תינוקות וילדים קטנים, חשיבות המזרון האורתופדי עולה, מכיוון שהגב של ילד מתפתח מאוד במהלך שנות חייו הראשונות. מומלץ אפילו עד גיל שנה להשכיב תינוק על מזרון קשיח מאוד וזאת כדי לאפשר תמיכה לגב המתפתח אבל לא לשכוח שה-2-3 ס”מ העליונים חייבים להיות רכים. חשוב לזכור שתינוק משלש את גודלו במהלך השנה הראשונה לחייו, כך שמשמעות הדבר שעומס רב מופעל על עמוד השדרה שלו והמינימום שנוכל לעשות כדי להקל עליו הוא לדאוג לו למזרון איכותי וטוב, עליו יוכל לישון שנת לילה מלאה ואיכותית. למעבר לקטגורית מזרוני הילדים שלנו, לחצו כאן.

מזרונים אורתופדיים- מחירים

במרבית המקרים נגלה כי המזרונים האורתופדיים יעלו לנו יותר מאשר מזרונים רגילים. הסיבה לכך היא כי החומרים המרכיבים מזרונים אורתופדיים יהיו איכותיים יותר, צפופים יותר מאשר במזרונים אחרים ולכן גם יקרים יותר. בנוסף הטכנולוגיה של המזרונים האורתופדיים היא מורכבת יותר (בנויה משכבות נוחות בדרגות קושי משתנות) והיא נועדה לאפשר תמיכה שונה באזורים השונים של המזרון כדי לאפשר לגב שלנו את הקימור הטבעי שלו, לדוגמא: בעת שכיבה על הגב, על הישבן והכתפיים לשקוע בתוך המזרון יותר משאר חלקי הגוף, על מנת שתהיה תמיכה בגב התחתון ולא ייווצר חלל מתחתיו.

לסיכום

מחירי מזרונים אורתופדיים ינועו בין אלפי שקלים בודדים (2500 ₪ ומעלה) ולאף מעל לעשרת אלפים שקלים (מחיר מוגזם לכל הדעות). וזאת בהתאם לדגם, להרכב המזרן, לחומרים ובעיקר למותג של המזרון.

מקווים שעזרנו, אם המידע במאמר תרם לכם, שתפו!

אהבתם? שתפו!

מאמרים שעשוים לעניין אותך

ספת אירוח אשל
מיטות וידר – רהיטים מבית טוב

וידר מיטות – מיטות נפתחות, ספות נוער ואפילו מיטות לחדר שינה הורים ומיטות מתכווננות, וידר מיטות מתברגת גבוה בתחום השינה בישראל

מזרון מומלץ לכאבי גב

– איזה מזרון מומלץ לכאבי גב? האם יש מזרון מומלץ לבעיות גב? אם כן, מה כל כך מיוחד בו ואיך הוא יכול לעזור לכם? ובכלל איך מומלץ לכם לישון עליו…

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן?

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן? רכישת מזרנים היא לא רכישה רגילה. לפני שנפרוש לפניכם את משנתנו בנושא רכישת מזרנים, נקדים ונספר לכם כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן…

מעוניינים בפרטים נוספים?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם