נחירות ומזרן – יש קשר?

על מה נדבר במאמר זה?

איך נחירות משפיעות על השינה שלכם?

וויליאם שייקספיר נשמע יחסית סלחני כאשר דיבר על נחירותיו של המלך (הנרי הרביעי): “Hark, hear how hard he fetches breath.” , לעומתו, הכותב והמלחין הבריטי אנטוני בריג’ס, לא היה סלחני כלל לנחירות בסרט המפורסם “התפוז המכאני” בו נאמר: “אם תחייך לעולם, העולם יחייך לך בחזרה, אבל אם תנחר, תישן לבדך!!”

נשים וגברים סובלים אחד את “המוזרויות” השונות של האחר, לכסוס ציפורניים, לחרוק שיניים, לא להרים את מושב האסלה וכדומה, אבל כשזה מגיע לנחירות, פה כולנו בבעיה, בן הזוג שלכם יכול לאהוב אתכם, אבל תבינו אותו, אחרי חודש ללא שינה, גם אתם הייתם נשברים.  אומרים ש 40% מאיתנו נוחרים, 25% מוגדרים כנוחרים כבדים. נחירות: אומרים שזה הגורם השני (אחרי ערוץ הספורט) שגורם לריב בין בני זוג, מדובר בבעיה רצינית, בעיה עם הרבה מאוד רעש!

מהי נחירה ולמה אנחנו נוחרים?

נחירה היא סוג של חרחור או קול שקשוק שקורה כאשר קיימת חסימה של זרימת אוויר דרך מעבר האוויר העליון בחלק האחורי של הפה והאף בעת שאנחנו ישנים.
בזמן השינה השרירים שלנו רפויים והפתח בחלקו האחורי של הגרון מצמצם, האוויר שמנסה לעבור דרך השטח שהצטמצם גורם לרקמות לרטוט תוך כדי הפקת צליל משונה: צליל הנחירות.

בין הסיבות הנפוצות ביותר לנחירות תוכלו למצוא את אלה:

    • שינה על הגב – שכיבה על הגב גורמת ללשון לצנוח לחלק האחורי של הפה ולחסום את הזרימה החופשית של האוויר.
    • גודש באף הנגרם מהצטננות או אלרגיות למיניהן גורמות גם כן למעבר צר של אוויר.
    • סטייה מובנת במבנה האף יכולה לגרום לחסימה או מעבר צר מידי של אוויר.
    • שתיית משקאות אלכוהוליים או נטילת תרופות מסוימות , יכולות לגרום להרפיית שרירים הגורמת להם לרטוט.
    • אנשים הסובלים מעודף משקל ו/או נשים בהריון – גורמים לרקמות עודפות בדרכי הנשימה ומשכך לנחירות.
    • גורמים גנטיים – כגון שקדים ארוכים, פוליפים מוגדלים, ענבל ארוך וכדומה.
    • היסטוריה של עישון – גם כן יכול לגרום להרפיה עודפת של שרירי הגרון בעת השינה.
    • תהליך הזדקנות טבעי – כנראה שבסוף זה יגיע אל כולם

נחירות יכולות להיות יותר מסתם רעש

כן, נחירה זה דבר מעצבן, זה מעצבן במיוחד את זה שישן לידכם, אתם לא ממש שומעים את זה ולכן זה לא מפריע לכם, אז זהו, שכן, זה לפחות אמור להפריע לכם. נחירה יכולה להיגמר בדום נשימה ואפילו במוות. בבדיקות שעברו אנשים נוחרים במעבדות שינה, נמצא כי הם סובלים מדום נשימתי כבד (של 30-40 שניות) הנגרם ע”י קריסת הרקמה בחלק האחורי של הגרון וחוסם את מעבר האוויר.

כמו שציינו בהתחלה, בעת השינה אנו נרגעים והופכים לרפויים, כאשר אנו ישנים על הגב, הלשון נופלת אחורה וחוסמת לנו את מעבר האוויר לקנה הנשימה, צמצום רמת האוויר גורמת לנו לנחור, חסימת האוויר יכולה לגרום לניתוק אספקת החמצן, זה יכול לקרות בין מספר פעמים בודד לבין מאות פעמים בלילה!

אם אתם מתעוררים בבוקר עייפים, אין פלא! מי שנאבק כל הלילה לנשום, מתעורר עייף! אבל לא רק עייף, גם עצבני, לא מסוגל להתרכז במהלך העבודה וההשלכות בטווח הארוך הם רבות: החל מלחץ דם גבוה, מחלות לב, דיכאון בלתי נשלט וכלה בשבץ מוחי.

האם מזרון נכון יכול לפתור את כל הבעיות הללו?

כנראה שלפתור לגמרי את בעיית הנחירות הוא לא יכול (אחרת היינו מאוד עשירים), אבל יכול להיות שהוא יכול לעזור.
מומחים מאוד ממליצים לישון על הגב, אולם מאחר ואחד הגורמים הנפוצים ביותר לנחירות הוא שינה על הגב, המומחים בהחלט ממליצים לנוחרים לישון על הצד, אבל על מנת לישון על הצד ולישון טוב, צריך גם מזרן המותאם לשינה על הצד, לא כל מזרן אורטופדי מותאם לשינה על הצד.

כאשר אנו ישנים על הצד, יש סיכוי גבוה שנתעורר עם כאבים בכתפיים (עליהם מופעל רוב הלחץ) , כאבים בזרוע העליונה וכאבים בגב ?! למה? כי אתם ישנים באלכסון! עמוד השדרה שלכם לא ישר ואופקי כמו שהוא צריך להיות.

במה אנחנו יכולים לעזור?

מזרן אורטופדי, קשיח בבסיסו, עם קפיצים מבודדים התומכים בכל נקודה ונקודה בגוף באופן לא שווה (!) עם שכבה עבה (אבל לא עבה מידי) של ויסקו , זה מה שצריך  על מנת לישון על הצד בצורה הנכונה! אולי לא יתאים לכם בהתחלה, יראה לכם רך מידי, קשה מידי או לא נוח, לא נורא, סבתא שלי אומרת: “שגם לדברים טובים לוקח זמן להתרגל…” ולשנות את הרגלי השינה שלכם מקצה לקצה, זה לא משהו פשוט.

אז מה עוד נדרש מהמזרן על מנת שיתאים לשינה על הצד? שכבת ספוג עם עובי ודרגת קושי משתנה לכל אורכו של המזרן, כי מה לעשות שהמותן שלנו לא לוחצת על המזרן כמו הכתף שלנו, שכבת ספוג כזאת נקראת מערכת MBS –  מערכת לאיזון המזרן (mattress balance system) . ומעל הכל, ויסקו בכמות הנכונה! לא מעט מידי כי לא תרגישו אותו, ולא הרבה מידי כי אתם תשקעו בו. כמה? סוד!

זהו, אחרי קריאת הרבה חומר בנושא (אם אתם סובלים מהבעיה הזאת ואתם קוראים את המאמר, אתם מבינים שגם אנחנו למדנו היטב את הנושא) אנחנו פנינו לחברת פרדייז, יצרנית מזרנים ישראלית מהוותיקות והמתקדמות בישראל, על מנת שתייצר עבורנו מזרן אורטופדי לפי אפיון שלנו, אז נכון, הוא עולה יותר ממזרן רגיל, אבל אנחנו השתדלנו להוזיל אותו ככל שניתן ולדעתנו הוא עושה את העבודה.

מה אתם אומרים? אם הגעתם עד הנה בטוח שאתם צריכים להחליף את המזרן הישן שלכם, אז אם כבר שינוי, למה שלא תשנו לגמרי את הרגלי השינה שלכם, ותתחילו ליהנות משנת לילה טובה ואיכותית, גם אתם וגם בן הזוג שלכם.

לקריאת המפרט הטכני של מזרן “טופר פוקט” מבית פרדייז, לחצו כאן.

אהבתם? שתפו!

מאמרים שעשוים לעניין אותך

ספת אירוח אשל
מיטות וידר – רהיטים מבית טוב

וידר מיטות – מיטות נפתחות, ספות נוער ואפילו מיטות לחדר שינה הורים ומיטות מתכווננות, וידר מיטות מתברגת גבוה בתחום השינה בישראל

מזרון מומלץ לכאבי גב

– איזה מזרון מומלץ לכאבי גב? האם יש מזרון מומלץ לבעיות גב? אם כן, מה כל כך מיוחד בו ואיך הוא יכול לעזור לכם? ובכלל איך מומלץ לכם לישון עליו…

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן?

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן? רכישת מזרנים היא לא רכישה רגילה. לפני שנפרוש לפניכם את משנתנו בנושא רכישת מזרנים, נקדים ונספר לכם כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן…

מעוניינים בפרטים נוספים?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם