מזרן קשיח או מזרן רך?

על מה נדבר במאמר זה?

מזרן קשה או מזרן רך?

מזרנים קשיחים או מזרנים רכים, מה עדיף? מה יותר בריא לנו? ובכלל, איך אנו יכולים לדעת איזה דרגת קושי לבחור למזרן שלנו?

ראינו מזרן שנראה לנו, החברה בעלת מוניטין, האחריות להרבה שנים ואפילו המחיר מתאים לכיסנו, רגע לפני סגירת העסקה, פנה אלינו המוכר ושאל: אז איזה דרגת קושי להזמין לכם, מזרון קשה או מזרן רך?
פה נפלנו! איך אפשר לדעת?

צוות המומחים של רק מזרנים ייתן לכם כמה טיפים לבחירת דרגת קושי למזרן:

ראשית, לא אצל כל יצרני מזרנים תישאל השאלה הזאת, במזרני MD מנדלבוים ובפולימרים זיקים אין אפשרות לבחור את דרגת הקושי של המזרן אלא במקרים יוצאי דופן. כל מזרן מגיע בדרגת הקושי הייחודית רק לו, מה שראיתם, על מה ששכבתם, זה בדיוק מה שתקבלו!

בחברות כמו מזרוני קיסריה ומזרוני קינג דיויד העסק מאוד דומה, גם כאן אין אפשרות לבחור את דרגת הקושי למזרן ספציפי אולם לרוכשים דרך האינטרנט ישנה עזרה קלה: מזרוני קיסריה מציינים את דרגת קושי על כל מזרן, אם הוא קשה מאוד, קשיח או גמיש ורך. הם מדרגים את כל המזרנים שלהם בין דרגה 1 לדרגה 5 – מזרון קשה מאוד. מזרוני קינג דיויד אף הרחיקו לכת: אצלם רווחו את הדרגות ודירגו את המזרנים בין דרגה 2 –רך מאוד לדרגה 8- קשה מאוד.

לעומתם, חברות המזרנים סימונס וסילי נותנים לכם הלקוחות להחליט לבד ולבחור מזרן בין 2 דרגות קושי: קשיח או גמיש. מראש אגיד לכם ששניהם עם הבדלים קטנים כאשר שוכבים על המזרן, גם הקשיח לא קשה מידי וגם הגמיש לא רך מידי.

נו, אז מה בכל זאת? איזה דרגת קושי להעדיף?

ראשית אקדים ואומר 3 כללים חשובים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה:

מזרן קשה, מזרן רך

    • לאנשים שישנים רוב הזמן על הבטן, רצוי לבחור מזרן קשיח יותר מאלה שישנים על הגב או על הצד. הסיבה: תשכבו על הבטן על מזרן רך ותרגישו איך הגב שלכם מקבל צורה של קשת. מי ששוכב על הבטן יעדיף מזרן קשיח יותר מאלה ששוכבים על הגב. לאלה ששוכבים על הגב או על הצד כדאי לבחור מזרן יחסית בינוני או רך, או לפחות מזרן קשיח עם שכבת פילוטופ עבה, כל זה על מנת שהמזרן “יקבל” פנימה את הכתף (כאשר שוכבים על הצד) או את הישבן והכתפיים כאשר שוכבים על הגב, רק ככה עמוד השדרה שלכם יהיה ישר בזמן השינה
    • לא לבדוק מזרן בישיבה! את דרגת הקושי בודקים בשכיבה. אומנם בשכיבה קצרה על המזרן, כל המזרנים יראו לכם אותו הדבר אבל כאשר אתם יושבים על מזרן אתם יכולים לטעות בקבלת ההחלטה. כאשר אתם יושבים על מזרן (עם קפיצות קלות בשביל “לבחון אותו”) אתם תרגישו שמזרן קפיצים רך ומתאים לכם ומזרן ללא קפיצים לא מתאים בכלל כי הוא קשה מידי. כאשר תשכבו על אותם שני מזרנים, תגלו פתאום שהם זהים ולו בגלל שכאשר אתם שוכבים על המזרן, משקל גופכם אינו מספיק למעוך את המזרן ורק השכבה העליונה של המזרן תומכת בגופכם, ומה לעשות, היא זהה ב-2 סוגי המזרנים.
    • להרבה מזרנים ישנה שכבת פילוטופ רכה אשר נועדה בעיקרה לרכך את המזרן. אם היא תהיה על מזרן רך מידי תרגישו שאתם שוקעים במזרן ויהיה לכם קושי לקום ממנו או להסתובב בו במהלך השינה. כאשר ליבת המזרן קשיחה, אתם תוכלו ליהנות מהשכבה הרכה שלמעלה מבלי לשקוע בתוך המזרן.
    • קחו בחשבון – כל מזרן חדש יורד ברמת הקושיות שלו בכ-5% בשנה הראשונה, אם בחרתם דרגה קשיחה, תשימו לב שתוך כמה חודשים הוא מתרכך קצת ומגיע לאופטימליות שאותה רציתם.

לסיכום:
חברת פולירון מאפשרת לא להתלבט בשאלה הזו בחלק מדגמי המזרנים שלה:
במזרן מסוג פולי לטקס פלוס ומזרן מסוג אוורסט פילוטופ לטקס ניתן לבחור שצד אחד יגיע בדרגת קושי 3 (רכה) והצד השני יתקבל בדרגה 4 (קשיח יותר) – בשני המזרנים יש שכבת לטקס דו צדדית רק שבדגם אוורסט השכבה היא חיצונית (פילוטופ) ובדגם פולילטקס פלוס השכבה היא פנימית (בתוך המזרן). בהתחלה,כאשר המזרן חדש, נהנים מדרגת הקושי הרכה יותר ואחר-כך כאשר היא הופכת להיות רכה מידי עבורנו, אנו נהפוך את המזרן ונהנה שוב מדרגת הקושי הקשה יותר.

ומה קורה אם אישתי אוהבת רך ואני קשה? קונים 2 מזרנים נפרדים?
גם לזה מזרני פולירון נותנים פתרון: מזרנים עם 2 ליבות קפיצים נפרדות! אלו מזרנים זוגיים היכולים להגיע באופן כזה שיהיה נוח לשניכם: צד ימין יגיע בדרגת קושי 3 וצד שמאל יגיע בדרגת קושי 4. מזרן כזה הוא מזרן פולירון דגם סילבר 2000

גם במזרן החדש של פולירון, דגם טופר נטורל – ניתן להזמין את המזרן בצד ימין בדרגת קושי אחת (נניח 4) ובצד שמאל (אישה/גבר) בדרגת קושי 3 – ככה גם המזרן ללא קפיצים וגם כל אחד מבני הזוג יכול להזמין את הדרגת קושי המתאימה לו. שימו לב שאם אתם מזמינים מזרנים מיוחדים כאלה, אין אפשרות להחזירם שכן המזרנים הללו יוצרו במיוחד עבורכם.

אהבתם? שתפו!

מאמרים שעשוים לעניין אותך

ספת אירוח אשל
מיטות וידר – רהיטים מבית טוב

וידר מיטות – מיטות נפתחות, ספות נוער ואפילו מיטות לחדר שינה הורים ומיטות מתכווננות, וידר מיטות מתברגת גבוה בתחום השינה בישראל

מזרון מומלץ לכאבי גב

– איזה מזרון מומלץ לכאבי גב? האם יש מזרון מומלץ לבעיות גב? אם כן, מה כל כך מיוחד בו ואיך הוא יכול לעזור לכם? ובכלל איך מומלץ לכם לישון עליו…

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן?

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן? רכישת מזרנים היא לא רכישה רגילה. לפני שנפרוש לפניכם את משנתנו בנושא רכישת מזרנים, נקדים ונספר לכם כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן…

מזרן לישנים על הצד/הבטן או הגב
על הבטן על הגב או על הצד?

אתם ישנים על הצד? על הבטן? אולי הגב? לכל תנוחת שינה יש מזרן שמתאים לה! קראו איזה מזרן מתאים לישנים על הגב, איזה מזרן מתאים

מעוניינים בפרטים נוספים?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם