מזרן עם קרדית אבק

חלום בלהות – לא תאמינו מה מסתתר בתוך המזרן שלכם

על מה נדבר במאמר זה?

העולם הנסתר בתוך המזרן שלכם

אתם אולי תוהים על מה המהומה. קרדית האבק היא עכבישנית זעירה המשגשגת בסביבות חמות ולחות ולמרבה הצער, המזרונים שלנו מציעים את בית הגידול המושלם עבורם.

היצורים הללו ניזונים מתאי העור המתים שאנו משירים באופן טבעי, והם יכולים להתרבות במהירות, במיוחד במזרנים ישנים שלא נוקו באופן קבוע.

אבל כאן זה נעשה אפילו יותר מצמרר: מזרן ממוצע יכול להכיל בין 100,000 ל-10 מיליון קרדיות אבק! זה לא רק נתון שנועד כדי להפחיד אתכם; זו עובדה מתועדת היטב.

 

חששות בריאותיים שאולי לא ידעתם עליהם

רוב האתרים ידברו על קרדית האבק כגורם לאלרגיות, ולמרות שזה נכון, יש בזה קצת יותר. קרדית האבק מייצרת אלרגנים שעלולים להחמיר אסטמה ומצבי נשימה אחרים. נושא שפחות מדברים עליו הוא ההשפעה על איכות השינה שלכם. אלו הרגישים לאבק עלולים לחוות שיבושים בדפוסי השינה עקב קשיי נשימה, גירוד ואי נוחות כללית.

 

קרדית אבק במזרון

כיצד תדעו אם יש לכם קרדית אבק במזרן?

לקבוע אם יש לכם קרדית אבק במזרן יכול להיות מסובך מכיוון שהיצורים האלה קטנים מכדי לראות אותם בעין בלתי מזוינת. יחד עם זאת, ישנם מספר סימנים ותסמינים שיעידו על הימצאותן:

משקל המזרן

אם שמתם לב שהמזרן שלכם פתאום שוקל יותר מששקל כשקיבלתם אותו כחדש, זה אומר שהוא מלא בזיעה, בקרדית אבק ובעור יבש (כן, תתפלאו).

 

תסמיני אלרגיה

אם אתם מתעוררים לעתים קרובות עם נזלת, עיניים מגרדות או התעטשות, במיוחד בבוקר, זה יכול להיות סימן לקרדית האבק. מזיקים זעירים אלו מייצרים אלרגנים שיכולים לעורר תסמיני אלרגיה.

 

בעיות נשימה

אלרגנים של קרדית האבק יכולים גם להחמיר אסטמה או לגרום לקשיי נשימה. אם אתם מבחינים באסתמה או במצבי נשימה אחרים שמחמירים בלילה או עם היקיצה, ייתכן שקרדית האבק היא האשמה.

 

תגובות אלרגיות בעור

קרדית האבק עלולה לגרום לגירוי בעור, כגון אדמומיות, גירוד או אפילו אקזמה. אם אתם מתעוררים עם התסמינים האלה באופן קבוע, זה יכול להצביע על בעיה של קרדית האבק.

 

סימנים חזותיים

בעוד שהקרדיות עצמן אינן נראות, ייתכן שתבחינו בסימנים כגון אזורים דהויים או מוכתמים על המזרן שלכם. זה יכול להיות בגלל הצטברות של תאי עור מתים ופסולת של קרדית.

 

נוכחות של תאי עור מתים

קרדית האבק ניזונה מתאי עור מתים, כך שאם אתם מבחינים בכמות גבוהה מהרגיל של “פתיתי עור” על המזרון או המצעים שלכם, זה יכול להיות סימן לקרדית האבק.

 

מזרונים ישנים יותר:

ככל שהמזרן שלכם ישן יותר, כך גבוהה הסבירות שהוא “עמוס” ביותר קרדית אבק ובכלל, אם אתם ישנים על מזרן בן יותר מ-8 שנים, זה הזמן להחליף אותו (כיצד תדעו שהגיע הזמן להחליף את המזרן הישן שלכם?).

אם אתם חושדים שבמזרן שלכם יש קרדית אבק, שקלו לנקוט באמצעי מניעה כפי שיפורטו בהמשך לדוגמא: שימוש בכיסויי מזרן, שטיפת מצעים במים חמים ושאיבת אבק קבועה של המזרן. אם אתם חווים תסמינים חמורים או שיש לכם חששות, התייעצו עם איש מקצוע בתחום הבריאות.

כיצד להגן על עצמכם?

עכשיו, לפני שאתם נכנסים לפאניקה וזורקים את המזרן שלכם, ישנם מספר צעדים שאתם יכולים לנקוט כדי להגן על עצמכם:

ניקוי קבוע

שאבו את המזרן שלכם באופן קבוע באמצעות שואב אבק עם מסנן HEPA.

מארזי מזרן

שיקלו להשתמש בכיסויי מזרן המגנים נגד קרדית אבק כדי ליצור מחסום בינכם לבין הקרדית.

שליטה בלחות

אווררו ושימרו על רמת הלחות של חדר השינה שלכם מתחת ל-50% כדי להפוך אותו פחות מסביר פנים עבור קרדית האבק.

לשטוף מצעים לעתים קרובות

השתמשו במים חמים (לפחות 130 מעלות צלזיוס) כדי לשטוף את המצעים מדי שבוע, מכיוון שזה הורג את קרדית האבק.

סיכום

לכן, בעוד שקרדית האבק עשויה להישמע כמו סיוט, היא לא חייבות לשמור אתכם ערים בלילה. בעזרת מספר אמצעי מניעה, אתם יכולים ליצור סביבת שינה בטוחה ונוחה שתעזור לכם לקבל את המנוחה לה אתם זקוקים. ובסוף כשאתם מוכנים למזרן חדש, תוכלו לבקר ב”רק מזרנים” להתחלה נקייה עם מזרן חדש וללא קרדית אבק.

 

זכרו, השינה שלכם יקרה. דאגו לישון על מזרן נקי ובעיקר בראש שקט ונקי מדאגות. כי קרדית האבק יכולה להיות רק ההתחלה, אחריהן עלול להגיע גם פשפש המיטה והוא צרה צרורה בקנה מידה אחר לגמרי…

 

 

מזרן עם קרדית אבק

 

 

 

אהבתם? שתפו!

מאמרים שעשוים לעניין אותך

ספת אירוח אשל
מיטות וידר – רהיטים מבית טוב

וידר מיטות – מיטות נפתחות, ספות נוער ואפילו מיטות לחדר שינה הורים ומיטות מתכווננות, וידר מיטות מתברגת גבוה בתחום השינה בישראל

מזרון מומלץ לכאבי גב

– איזה מזרון מומלץ לכאבי גב? האם יש מזרון מומלץ לבעיות גב? אם כן, מה כל כך מיוחד בו ואיך הוא יכול לעזור לכם? ובכלל איך מומלץ לכם לישון עליו…

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן?

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן? רכישת מזרנים היא לא רכישה רגילה. לפני שנפרוש לפניכם את משנתנו בנושא רכישת מזרנים, נקדים ונספר לכם כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן…

מזרן לישנים על הצד/הבטן או הגב
על הבטן על הגב או על הצד?

אתם ישנים על הצד? על הבטן? אולי הגב? לכל תנוחת שינה יש מזרן שמתאים לה! קראו איזה מזרן מתאים לישנים על הגב, איזה מזרן מתאים

מעוניינים בפרטים נוספים?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם