מזרון מומלץ לכאבי גב

על מה נדבר במאמר זה?

בואו נפתח את זה! האם באמת ישנו מזרון מומלץ לכאבי גב?

בעצם, למה לגרור אתכם את כל המאמר? בואו נתחיל מהסוף! אם יש לכם בעיות בגב כתוצאה מתאונה/חבלה/פגם מולד וכדומה, מזרון איכותי ויקר ככל שתיקנו לא יפתור לכם את בעיות הגב! מזרון איכותי יכול להקל לכם על כאבי הגב אבל לא יכול להעלים את הבעיות שיש לכם כגון שברים/בלטים/פריצות דיסק וכדומה.

איך אנו יכולים להגיד את זה כל כך בבטחה? ממקור ראשון! כמי שעובד באתר אינטרנט גדול שמוכר מזרנים, כמי שביקר כמעט בכל מפעלי המזרנים בארץ, כמי שמכיר את כל סוגי המזרנים הקיימים, מכיר את כל החומרים האורטופדיים מכל הסוגים והמינים וכמי שביקר אצל לא מעט רופאים אורתופדיים מומחים, אני יכול להגיד בבטחה: שבמקרה של חבלה בגב, אף מזרון לא יכול “לטפל” או להעלים את הכאבים… אבל רגע, אל תלכו, יש לנו גם בשורות טובות…

מזרון מומלץ לבעיות גב?

אילו בעיות גב כבר יכולות להיות לנו?

בואו נחלק את הגב ל-2: כאבים בגב העליון וכאבים בגב התחתון, אחר כך נבין לאיזה כאב מזרן טוב יכול לעזור ואיך מזרן מומלץ לכאבי גב אמור להיות בנוי על מנת שישפר לכם את כאבי הגב.

כאבי גב עליון

רוב בני האדם סובלים מכאבים בגב התחתון. כאבי גב עליון אינם נפוצים במיוחד אך כאשר הם מופיעים הם עלולים לגרום לאי נוחות רבה, במיוחד חוסר בשינה, קושי בישיבה וכל זאת מאחר והם לרוב מלווים בכאבים קשים המוקרנים לאורך הצלעות.
כפי שאמרנו קודם, כאבי גב עליון יכולים להיגרם כתוצאה מפגיעה חריפה ברקמות כגון חבלה, נפילה, תאונת דרכים, או פגיעה מתמשכת הנגרמת מיציבה לקויה. יציבה לקויה לרוב תופיע אצל פקידים, אנשי מחשבים ובכלל כל מי שרוב עבודתו מתבצעת מול המחשב עם שעות מרובות של ישיבה ממושכת.
לכאבים בגב העליון יכולים להיות גורמים נוספים רבים, בין היתר: שינויים ניווניים בחוליות עמוד השדרה, כאבים והקרנות מאיבר סמוך, פגיעה בדיסק, שברי דחיסה כתוצאה מנפילה על הישבן והגב או אצל אנשים מבוגרים: שברי דחיסה כתוצאה ממחלת אוסטאופורוזיס, אפילו גידול בגב יכול לגרום לכאבים בגב העליון.

כאבי גב תחתון

הכאב הנפוץ יותר בקרב קוראי המאמר יהיה דווקא הכאב בגב התחתון. מחקרים מראים כי יותר מ- 75 אחוז מאוכלוסיית העולם סבלה/סובלת או תסבול בעתיד מכאבים בגב התחתון הנחשבים לסיבה המובילה למחלה ולנכות בקרב אוכלוסיה בגילאי אמצע החיים.
בתחילת שנות ה-80 היה קצב הגידול של בני האדם הסובלים מכאבים בגב התחתון, גבוה פי 14 מקצב הגידול של האוכלוסיה עצמה, זאת בעצם היתה העלייה הגדולה מכול בעיה רפואית אחרת.
כיום המצב עדיין דומה וזאת על אף שיש לנו כלי אבחון רבים ומשוכללים כגון מכוני CT ומכוני MRI . בנוסף, ניתן לומר שבניגוד לשנות השמונים, יש היום מודעות רבה יותר בקרב האוכלוסיה לישיבה ויציבה נכונה.

מה נחשב כיום מזרן איכותי מתאים לכאבי גב?

בניגוד לעבר, מפעלי המזרנים היום משוכללים יותר, בעלי מחלקות מחקר ופיתוח, מה שאמור להפוך את המזרן עליו אנו מבלים כשליש מחיינו לטוב יותר.

האם מזרון קשיח נחשב איכותי? או אולי בעצם הוא הסיבה לכאבי הגב שלנו? מזרון המכונה “מזרון אורטופדי איכותי מומלץ” הוא המזרון המתאים ביותר. נשאלת השאלה: מה עושה את המזרון לאורטופדי ומה הופך אותו למזרון מומלץ לכאבי גב?

לפניכם התשובה: מזרון קשיח הוא מזרון טוב. מזרון קשיח למטה ורך למעלה, הוא מזרון יותר טוב. מזרון קשיח למטה, רך למעלה עם שכבה עליונה של לטקס או ויסקו הוא מזרון אורטופדי מצויין!

ועכשיו נסביר לעומק: אם תשכבו על מזרן קשיח, יכאב לכם כל הגוף! תנסו לישון לילה אחד על הרצפה ואם סבלתם מאוד, אז תבינו שעל מזרן קשה תסבלו קצת פחות אבל עדיין תסבלו.

מהצד השני, תנסו לישון על ערסל? יהיה לכם נוח? כנראה שלא ליותר מ-2 לילות רצופים. אז על מזרן רך תסבלו אותו דבר רק קצת פחות.

אז מה כן? על מנת שלא תמצאו את עצמכם שוכבים על מזרון בצורת ערסל, עליכם לרכוש מזרון עם תמיכה חזקה בשכבות התחתונות שלו. על מנת שלא תמצאו את עצמכם מכניסים יד מתחת לגב התחתון שלכם (בשכיבה על הגב) אתם צריכים שכבה עליונה רכה יותר על המזרן. ואם כבר שכבה רכה, עדיף שהיא תהיה עשויה משכבת לטקס – גומי טבעי, אנטי אלרגני ואנטי בקטריאלי הנותן תחושה של קפיציות למזרן, או למהדרין: שכבת ויסקו. לא כולם אוהבים את הויסקו, אם הוא עבה מידי אנשים שוקעים בו, חלק גם מתלוננים על זה שהוא מחמם אותם במהלך השינה, אבל לויסקו יש תכונה חשובה נוספת: הוא מקבל את הצורה של הגוף!

איך הויסקו עושה את זה? מאוד פשוט. כאשר אנו שוכבים על המזרן שנמצא כרגע בטמפרטורת החדר (נניח 25 מעלות), הוא מתחמם ולאט לאט מגיע לטמפרטורה של המחמם. מי המחמם? אנחנו! עם הגוף שלנו שנמצא בטמפרטורה של 37 מעלות. כאשר הויסקו התחמם, הוא מתרכך ומקבל את הצורה של הגוף, ככה:

מה התנוחה המומלצת לשינה לסובלים מכאבי גב?

גם כאן התשובה מאוד פשוטה: כרית! לאנשים הסובלים מבעיות בגב, בעיקר בגב התחתון, מומלץ לישון בעזרת כרית, רק שהפעם לא תניחו עליה את הראש…

לאוהבים לישון על הגב:

כידוע זאת תנוחת שינה מומלצת, במיוחד לאלו הסובלים מכאבי גב, אבל אם תשימו כרית קטנה מתחת לברכיים, היא תהפוך להיות גם תנוחת השינה המומלצת וגם תנוחת השינה הבריאה לכם! הכרית תעזור להפחית את הלחץ על עמוד השדרה ותעזור לשמור על הקימור הטבעי של הגב.

אוהבים לישון על הבטן?

גם כאן הכרית תעזור. איך? אם תרכשו כרית שטוחה (עד 8 ס”מ) העשויה מויסקו (יש כזאת לפולירון, היא נקראת פוזישן) ותשימו אותה מתחת לבטן ולאגן, תפחיתו את הלחץ על הגב בכך שתמנעו ממנו להתקער במהלך השינה. תנוחת שינה זו אינה מומלצת לסובלים מכאבי גב שכן שכיבה על הבטן לרוב תחמיר את כאבי הגב.

אוהבים לישון על הצד?

טוב, אז כרית כבר אמרנו, נכון? אותה כרית תעזור לכם גם הפעם, אם רק הפעם תניחו אותה בין הרגלים. כי גם שם היא תפחית את הלחץ של הרגל העליונה על התחתונה ועל עמוד השדרה. תנסו ותראו את השיפור.

שמתם לב שאין לנו המלצה ספציפית על תנוחת השינה וכל אחד מוזמן לישון בתנוחת השינה המועדפת עליו. אם ברצונכם לדעת איזה מזרן מתאים לכל תנוחת שינה, לחצו פה.

כמה אמור לעלות מזרון מומלץ לכאבי גב ?

זה כבר החלק הקל! אם אתם רוצים לדעת כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן, תוכלו לעבור ולקרוא את המאמר שכתבנו על זה. שם תוכלו לדעת כמה אמור לעלות לכם מזרן אורטופדי בדיוק מהסוג שתיארנו פה, אבל אם אתם רוצים לדלג על החלק הזה, תוכלו ישירות לעבור לעמוד מזרנים מומלצים שלנו ולבחור לכם מזרן מומלץ לכאבי גב…

אהבתם? שתפו!

מאמרים שעשוים לעניין אותך

ספת אירוח אשל
מיטות וידר – רהיטים מבית טוב

וידר מיטות – מיטות נפתחות, ספות נוער ואפילו מיטות לחדר שינה הורים ומיטות מתכווננות, וידר מיטות מתברגת גבוה בתחום השינה בישראל

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן?

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן? רכישת מזרנים היא לא רכישה רגילה. לפני שנפרוש לפניכם את משנתנו בנושא רכישת מזרנים, נקדים ונספר לכם כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן…

מזרן לישנים על הצד/הבטן או הגב
על הבטן על הגב או על הצד?

אתם ישנים על הצד? על הבטן? אולי הגב? לכל תנוחת שינה יש מזרן שמתאים לה! קראו איזה מזרן מתאים לישנים על הגב, איזה מזרן מתאים

מעוניינים בפרטים נוספים?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם