מזרן לישנים על הצד/הבטן או הגב

על הבטן על הגב או על הצד?

על מה נדבר במאמר זה?

העדפות השינה שלכם

מציאת המזרן המתאים לכם חיונית להשגת שנת לילה טובה. עם כל כך הרבה אפשרויות בשוק, זה יכול להיות מאוד מאתגר לבחור את המזרן הנכון, מזרן שיתאים בדיוק עבורכם.

מקום אחד להתחיל בו הוא לקבוע את תנוחת השינה המועדפת עליכם. בין אם אתם ישנים על הצד, הגב או הבטן, מזרנים מסוימים יציעו יותר תמיכה ונוחות לתנוחה המועדפת עליכם. לדוגמה: אנשים שישנים על הצד עשויים למצוא מזרן רך יותר נוח, שכן הוא יכול לשקוע בדיוק במקומות הנכונים עבורם – הכתפיים והירכיים שלהם. לעומת זאת, אנשים הישנים על הגב עשויים לחפש דווקא מזרן קשיח יותר כדי לשמור על עמוד השדרה שלהם מיושר כראוי.

על ידי התחשבות בתנוחת השינה שלכם, תוכלו לצמצם את האפשרויות שלכם ולמצוא את המזרן המושלם עבורכם. גורם נוסף שיש לקחת בחשבון בעת בחירת המזרן הנכון הוא מבנה הגוף שלכם. אם אתם כבדים יותר או בעלי מבנה גוף גדול יותר, מזרן קשיח יותר עשוי להיות בחירה טובה יותר וזאת כדי לספק את התמיכה הדרושה לתמוך במשקל גופכם. שימו לב שאם אנשים כבדים יבחרו דווקא במזרנים רכים, הם עלולים למצוא את עצמם לאחר מספר חודשים עם מזרן שהוא “רך מאוד” שלא נאמר שוקע. אל תשכחו שמזרן מתרכך בממוצע ב-7% בשנה הראשונה.

לעומת זאת, גוף קל יותר עשוי למצוא מזרן רך יותר נוח, שכן הוא יכול להתאים ולתמוך בקימורי הגוף. בנוסף, אם אתם סובלים מכאבי גוף או מבעיות כרוניות כגון עקמת/גיבנת/פריצת דיסק וכדומה, חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל שלכם ולדון בהמלצות שיש לו לגבי סוג מסוים של מזרן.

אם כן, על ידי התחשבות במבנה הגוף הייחודי שלכם, תוכלו לבחור מזרן שיספק את התמיכה והנוחות הדרושים לכם. לבסוף, העדפה אישית משחקת תפקיד משמעותי בבחירת המזרן המושלם.

 

בחורה על מזרון אורתופדי

מבנה המזרן אותו תחפשו

אנשים מסוימים עשויים להעדיף חומר מסוים, כגון ויסקו או לטקס. אחרים עשויים להעדיף מוצקות או עובי מסוימים. חשוב להקדיש זמן לבדיקת מזרנים שונים כדי לראות מה מרגיש לכם טוב יותר. אל תחששו לשאול שאלות או לשאול על תקופות ניסיון, שכן זה יכול לאפשר לכם לנסות מזרן לתקופה ממושכת ולוודא שזו הבחירה הנכונה. על ידי התחשבות בהעדפות האישיות שלכם, תוכלו למצוא מזרן שמתאים לצרכים שלכם ועוזר לכם לישון שנת לילה נינוחה.

איזה מזרן מומלץ לשוכבים על הבטן?

למי שרוב הזמן שוכב על הבטן מומלץ מזרן יחסית קשיח. מדוע אנו אומרים “יחסית קשיח” שכן על מזרן אורטופדי להיות בנוי לפחות מ-2 שכבות כשהשכבה התחתונה היא השכבה היותר עבה, יותר קשיחה ויותר צפופה, היא שומרת על היציבות של המזרן לאורך השנים ומבטיחה את תפקודו התקין והשכבה העליונה היא רכה יותר ותקבל את האברים הבולטים פנימה אל תוך המזרן.

החשיבות של מזרן קשיח לשוכבים על הבטן היא קריטית שכן שכיבה על הבטן על מזרן רך תפגע לכם בעמוד השדרה, שכן במהלך הלילה הוא יתעקב וכנראה לא לכיוון שאליו הוא רגיל…

שכבה רכה על המזרן הקשיח חשובה מאוד גם היא, שכן בלעדיה, מי ששוכב לישון על הבטן, יכול לסבול מכאבים בברכיים ובצלעות ואם הוא ישן ללא כרית, אפילו האוזן תכאב לו. משהו חייב “לקבל” פנימה את האיברים הבולטים…

איזה מזרן מומלץ לשוכבים על הגב?

בהמשך למה שנכתב לעיל על ההגדרה של מזרן אורטופדי, אז גם פה חובה שלמזרן אותו תבחרו יהיו לפחות 2 שכבות של ספוג או ספוג עם לטקס/ויסקו שיהיו בצפיפות שונה ובדרגת קושי שונה. רק שכאן, עובי השכבה הרכה יכול שיהיה גדול יותר מעובי השכבה הרכה הדרושה במזרן שבו שוכבים על הבטן. גם כאן ישנם אברים חשובים שאמורים לשקוע בתוך המזרן בזמן שאנו שוכבים עליו, אנו כמובן מדברים על הכתפיים והישבן, שכן במידה ולא תהיה שקיעה בכתפיים ובישבן, הגב התחתון שלכם לא יקבל תמיכה של המזרן ואתם תוכלו להכניס יד מצד אחד לצד אחר.

לסיכום: לשוכבים על הגב מומלץ לרכוש מזרן בדרגת קושי בינונית+, שכבה קשיחה ועליה שכבה עבה של ספוג רך או שכבת לטקס/ויסקו או שילוב של שניהם.

איזה מזרן מומלץ לשוכבים על הצד?

הגענו לאחרונים חביבים, למה חביבים? כי אלה האנשים שצריכים לבחור מזרנים רכים. נדירים הלקוחות שמגיעים אלינו ומבקשים מזרנים רכים, כולם חושבים שמזרן קשיח זה מזרן טוב. זה אולי נכון, אבל לא לאלה ששוכבים על הצד…

אז לשוכבים על הצד ישנם אברים גדולים יותר שצריכים להיכנס עמוק יותר לתוך המזרן מבלי שהמזרן ילחץ עליהם בחזרה. אנו מדברים על הכתף ועל האגן. אם אתם מתעוררים בבוקר עם כאבים בכתף, המזרן שלכם קשה מידי, אם אתם מתעוררים בבוקר עם כאבים במותניים, המזרן שלכם רך מידי ושוקע כמו ערסל ולא כמו שצריך, דחוף להחליף!

לסיכום: שימו לב שגם כאן נדרש מזרן עם תחתית/בסיס מאוד קשיח של קפיצים או ספוג אבל עליו חייבת להיות שכבת לטקס (ורצוי ויסקו) עבה יותר שתאפשר לקבל את הכתף שלכם פנימה אל תוך המזרן ותתמוך בו כאשר הוא יגיע לעומק הרצוי, זה המזרן אותו אתם צריכים.

 

מידע על מזרנים

התנוחה המועדפת לשינה

אם קראתם את המאמר מתחילתו ולא דילגתם לנושא שמעניין אתכם, הבנתם כבר שההגדרה של “מזרן אורטופדי” היא שעל המזרן להיות בנוי מלפחות 2 שכבות של חומרים שונים בדרגות קושי שונות. הקשיחה למטה שנועדה לתמוך והרכה למעלה שנועדה לקבל.

אז מה אומרים המומחים? בדקנו ולהלן התוצאות:

לפני כן, נא לא להיבהל מהם, לא כל תוצאה חייבת להיות נכונה ומה שנכון לאדם אחד לא בהכרח יהיה נכון לאדם אחר.

שינה על הבטן נחשבת לשינה עמוקה וטובה, אם רכשתם מזרן קשיח עם שכבה יחסית דקה של לטקס או ויסקו, אתם בסדר.

אלה שישנים על הצד נחשבים אלה עם השינה הקלה ביותר, אבל גם הבריאה ביותר, למה? תכף תבינו… הכל כמובן בתנאי שהמזרן שלכם בדרגת קושי בינונית- או רכה.

לאלה שישנים על הגב, כן, גם זו נחשבת לשינה טובה ועמוקה, כל עוד אתם לא סובלים מדום נשימתי בשינה, אתם לא יודעים אם אתם סובלים או לא? אתם נוחרים בלילה? לכו להיבדק! נחירות ודום נשימתי בשינה (בכוונה קשרנו בין השניים) יכולים לגרום למגוון רחב של בעיות שבחלקם תוכלו לטפל בעזרת הרפואה המתקדמת, אבל אם לא תשנו את הרגלי השינה שלכם, הבעיות יחזרו לכם. אנו ממליצים לכם לקרוא על זה יותר בגוגל.

לסיכום:

המזרנים יתאימו לכולכם, רק חשוב שתדעו להתאים כל מזרן בהתאם להעדפת השינה שלכם ואם כמעט שכחנו, לאלה שישנים גם על הגב, גם על הבטן וגם על הצד, קחו מזרן בינוני – שכבה קשיחה תחתונה עם שכבות ריפוד רכות יותר מעל, זה יתאים לרובכם.

 

זהו, מקווים שעזרנו, אם כן, שתפו את המאמר, ככה תעזרו לנו בחזרה.

אהבתם? שתפו!

מאמרים שעשוים לעניין אותך

ספת אירוח אשל
מיטות וידר – רהיטים מבית טוב

וידר מיטות – מיטות נפתחות, ספות נוער ואפילו מיטות לחדר שינה הורים ומיטות מתכווננות, וידר מיטות מתברגת גבוה בתחום השינה בישראל

מזרון מומלץ לכאבי גב

– איזה מזרון מומלץ לכאבי גב? האם יש מזרון מומלץ לבעיות גב? אם כן, מה כל כך מיוחד בו ואיך הוא יכול לעזור לכם? ובכלל איך מומלץ לכם לישון עליו…

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן?

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן? רכישת מזרנים היא לא רכישה רגילה. לפני שנפרוש לפניכם את משנתנו בנושא רכישת מזרנים, נקדים ונספר לכם כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן…

מעוניינים בפרטים נוספים?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם