ארגונומיה כחלק מתפיסת עולם במהלך השינה

על מה נדבר במאמר זה?

הנסיכה המזרן והאפונה

באגדה של האנס כריסטיאן אנדרסן “הנסיכה והאפונה” סופר על נסיך שחיפש נסיכה רגישה במיוחד, הוא הכניס את הנסיכה לביתו, סיפק לה מיטה עם 20 מזרנים ואמו הניחה גרגר אפונה קטן מתחת למזרן התחתון. הנסיכה קמה בבוקר וטענה שלא ישנה כל הלילה כי משהו הציק לה… הנסיך מייד נשא אותה לאישה.

גם אם אנחנו לא רגישים כמו נסיכה, הגוף שלנו צריך בלילה שינה טובה, ומנוחה נכונה. אז הנה תשובה לאלה ששואלים: למה מזרנים כל כך יקרים?

מזרנים וארגונומיה

ארגונומיה, מונח מיוונית שפירושו המילולי: ארגוס=עבודה, נומוס=חוקים, הינו מדע העוסק בהתאמה ובשיפור סביבת חיינו. אם אתם קמים בבוקר עם כאבי גב, כאבי צוואר, ואפילו כאבים בכתפיים, כנראה שהמזרן שלכם לא ארגונומי, הוא לא מותאם לצורת גופכם בצורה מיטבית!

מבנה מזרן ארגונומי וכרית מתאימה

אז מה נדרש ממזרן על מנת שיהיה ארגונומי ויתאים לגוף שלנו בצורה מיטבית? ניקח לדוגמא אדם הישן על הצד, מזרן קשיח מידי או רך מידי לא ישקע במקומות הנכונים כמו אגן הירכיים והכתף ויגרום ללחץ עליהם מאחר ואזור הבטן “ירצה” לרדת למטה (מכוח הכבידה) ויגרום לעמוד השדרה להתעקם. מזרן אורטופדי חייב להיות מורכב מלפחות 2 שכבות ספוג עם דרגות קושי שונות, האחת, התחתונה, עשויה מספוג כחול/צהוב קשיח ותומך, בעוד שהשכבה השנייה צריכה להיות עשויה מספוג רך יותר (סגול נניח) או למהדרין: שכבה עבה של לטקס (גומי טבעי גמיש במיוחד) או שכבת ויסקו, חומר אורטופדי המקבל את צורת הגוף של השוכב. רק ככה עמוד השדרה של האדם השוכב על המזרן יישאר ישר ובבוקר נתעורר ללא כאבים. מיותר לציין שמי שקם בבוקר עם כאבים, כך גם יראה היום שלו…

מה בין מזרנים לכריות

ומה עם כאבי צוואר? גם לכרית יש תפקיד חשוב פה. כרית ארגונומית תתמוך בצוואר גם בשכיבה על הצד וגם בשכיבה על הגב, רק ככה עמוד השדרה שחלקו העליון מתחבר לגולגולת, יישאר ישר ולא יהיה מכופף ואנו נתעורר בבוקר חיוניים וללא כאבים.

ולבסוף? שמירה על אורח חיים בריא!

כן, את זה בטח שמעתם כבר, בזה כולם מאמינים, שמירה על אורח חיים בריא תעזור תתרום לכם לשינה עמוקה יותר, וגם בחיזוק עמוד השדרה, שבימים בהם רובנו יושבים יום שלם מול מחשב, מאוד חשוב לחזקו.

אורח חיים בריא לאו דווקא יבוא לידי ביטוי בפעילות ספורטיבית אינטנסיבית, גם הליכה יוצרת תנועה ותנועה יוצרת גמישות וגמישות מעלימה את הכאבים, ככה זה!

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן?

אורטופדיה וארגונומיה

אם הגעתם עד כאן, סביר להניח שכבר הבנתם שבין שני המושגים יש קשר הדוק וניתן לומר שהם משלימים זה את זה. יציבה נכונה, הליכה נכונה, ישיבה נכונה קשורים בקשר ישיר לשכיבה נכונה. אם אדם עומד או מתהלך בצורה לא נכונה, עם הזמן תתפתח לו בעיה בעמוד השדרה. דבר דומה יקרה למישהו שיושב כל היום מול המחשב אבל על הכיסא של המטבח שנועד לישיבות קצרות ובעיקר ליופי, במקום על כיסא משרדי אורטופדי שיתמוך בגב, במרפק וכדומה.

גם השכיבה של האדם שבממוצע אורכת כ-8 שעות ביום חשובה לאין ערוך, אם תשנו על מזרן לא אורטופדי, תסבלו! אם אתם צעירים, הנזק יופיע רק לאחר מספר שנים, אם אתם מבוגרים, הוא יופיע מהר יותר.

שלא תבינו לא נכון, אנו לא מעודדים לרכוש מזרנים יקרים, יש הבדל בין יקר לבין איכותי (אבל לזה יש מאמר נפרד באתר), אבל בהחלט לרכוש מזרן אורטופדי איכותי, משהו שלא תתחרטו עליו בעוד מספר שנים…

לסיכום:

ספורט, חיזוק שרירים, מזרן ארגונומי איכותי, כרית מתאימה לצוואר, יגרמו לכם לישון טוב יותר, בריא יותר, וכשתתעוררו לאחר שנת לילה מלאה וללא יקיצות, כל החיים שלכם יראו אחרת, מבטיחים!

אהבתם? שתפו!

מאמרים שעשוים לעניין אותך

ספת אירוח אשל
מיטות וידר – רהיטים מבית טוב

וידר מיטות – מיטות נפתחות, ספות נוער ואפילו מיטות לחדר שינה הורים ומיטות מתכווננות, וידר מיטות מתברגת גבוה בתחום השינה בישראל

מזרון מומלץ לכאבי גב

– איזה מזרון מומלץ לכאבי גב? האם יש מזרון מומלץ לבעיות גב? אם כן, מה כל כך מיוחד בו ואיך הוא יכול לעזור לכם? ובכלל איך מומלץ לכם לישון עליו…

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן?

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן? רכישת מזרנים היא לא רכישה רגילה. לפני שנפרוש לפניכם את משנתנו בנושא רכישת מזרנים, נקדים ונספר לכם כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן…

מעוניינים בפרטים נוספים?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם