מזרנים לילדים

לכמה שעות שינה ילדכם זקוקים ואיך זה קשור למזרן עליו הם ישנים?

על מה נדבר במאמר זה?

רוב ההורים לא יופתעו מהעובדה שלילדים יש צרכי שינה משלהם. הצרכים הללו משתנים לאורך זמן ומה שעובד עבור פעוטות שונה ממה שעובד עבור בן נוער מתבגר למרות שלשניהם תועיל שנת לילה ארוכה ומלאה בת 12 שעות.

אז נכון שאנו חנות רק חנות מזרנים, אבל על מנת להביא ערך לקוראנו ועל מנת שתוכלו לבחור את המזרן הטוב ביותר עבור ילדכם, נכנסנו אל המרכז למניעת מחלות בארה”ב (מאמר משנת 2017) ושלפנו משם מספר נתונים.

חקרנו ובדקנו עבורכם את מספר שעות השינה המומלצות עבור תינוקות, ילדים ובוגרים ולהלן הנתונים:

 

  • עבור תינוק חדש שנולד בגילאי 0-3 חודשים, מספר שעות השינה המומלצות הינם 14-17 שעות ביממה.
  • תינוק בגילאי 4-12 חודשים ידרוש 12-16 שעות שינה ביממה.
  • פעוט בגיל 1-2 שנים יצטרך 11-14 שעות ביממה.
  • ילדים קטנים בגילאי 3-5 שנים, יזדקקו ל- 10-13 שעות שינה ביממה.
  • ילדים בגיל בית ספר – 6-12 שנים, זקוקים ל- 9-12 שעות ביממה.
  • בני נוער בגילאי 13-18 שנים יזדקקו ל- 8-10 שעות שינה ביממה.
  • מבוגרים בגילאי  18-60 שנים זקוקים כבר למינימום של  7 שעות שינה.
  • אנשים מבוגרים בגילאי 61-64 זקוקים ל- 7-9 שעות שינה ביממה.
  • ולבסוף, אנשים מעל גיל 65 יסתפקו ב- 7-8 שעות שינה בלבד.

שימו לב שבכל מקרה, לא מומלץ לאף אדם לישון פחות מ-7 שעות שינה בלילה, לא סתם אומרים את המשפט הנדוש שבממוצע אנו מבלים כ-1/3 מחיינו בשינה…

מה קורה עם ילדים שלא ישנים מספיק או שישנים על מזרן שאינו מתאים להם?

ילדים שעייפים לא רק עצבניים, ילדים שאינם מקבלים מספיק שעות שינה נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות במחלות כרוניות ואף לפתח נטייה להשמנה.

איך תדעו אם הגיע הזמן לרכוש עבור ילדכם מיטה חדשה ו/או מזרן ילדים חדש?

נכון, לא פשוט לדעת מתי הגיע הזמן להחליף את המיטה הקטנה של ילדכם למיטה גדולה יותר, לא תמיד מדובר בעובדה שהרגלים שלו כבר יוצאות החוצה… כי אם זו הסיבה, איחרתם בהרבה!

אפשר פשוט לתת לילד להחליט. אם הוא יירד ממיטת התינוק שלו לבד ברגע שאתם משכיבים אותו שם, אז כנראה הגיע הזמן לעבור למיטת ילדים, עם מזרן איכותי יותר שיתאים להתפתחות של השלד שלו.

אם הילד שלכם אומר לכם שהמיטה לא נוחה לו והוא רוצה מיטה חדשה, זה כבר תמרור אזהרה, ילדים קטנים לא נוטים להתלונן על המזרן שלהם ואם הם כבר עושים זאת, אז כנראה שהגיע הזמן.

סממן נוסף זה שהם תמיד הולכים לישון במיטה לא להם, או במיטה שלכם או של אחד האחים.

כך או כך, אם מזרן הילדים עליו ישן ילדכם, חגג כבר יום הולדת 7, יש להחליפו בין אם הילד מתלונן ובין אם לא, רוב הסיכויים שילדכם לא ישן על משטח השינה האופטימלי לו הוא זקוק.

 

אחרי שהבנו מתי יש להחליף את המזרן של ילדכם במזרן ילדים חדש, לא נסיים לפני שניתן לכם מספר טיפים לקראת השינה…

הורים וילדים על מזרן של קינג דיויד

10 עצות לעזרה בהרדמת ילדכם:

  • הסירו מסכים מחדרו של הילד – אנו מבינים שכנראה לא תצליחו להוציא את הטלוויזיה ואת מסך המחשב מחדר הילדים לצמיתות, לפחות מנעו מילדכם צפייה במסכים כשעתיים לפני השינה.
  • הרגילו אותם לשעות שינה קבועות – יצירת רצף פעולות קבוע וידוע מראש לפני השינה יכול לסייע להודיע לגוף והמוח שזמן השינה קרב.
  • הגבלת צריכת מזון עם עודף קלוריות לפני השינה – אכילת מזון קרוב לשעת השינה עשויה להשאיר את הילד ער, במיוחד אם המזון או המשקה מכילים קפאין או סוכר בכמות גבוהה. שוקו חם לפני השינה זה אחד הדברים הגרועים שתוכלו לתת להם. אומנם חלב חם נחשב טוב, אבל השילוב עם קקאו המפוצץ בקופאין, ירחיק את ילדכם משנת הלילה.
  • יצירת סביבת שינה מושלמת – ודאו שחדר השינה חמים או קריר במידה המתאימה לשינה. זה נכון גם בנוגע למספר השמיכות ולהשארת חלון פתוח בזמן השינה. אויר צח חיוני מאוד לשינה טובה, גם לילדכם וגם עבורכם.
  • אמבטיה לפני השינה – ילדים רבים עשויים למצוא שמקלחת לפני השינה מרגיעה אותם ומסייעת להם להירדם.
  • שמירה על שקט – השינה טובה ועמוקה יותר כאשר אין רעשים חריגים. בני נוער עשויים אפילו לבחור להשתמש באטמי אוזניים.
  • בדיקת גודל המיטה והמזרן – לבדוק עם ילדכם אם המיטה היא בגודל הנכון או אם יש צורך לקנות מיטה גדולה יותר כיוון שהוא מתמתח יותר בזמן השינה.
  • לא לעשות משא ומתן על שעת השינה – משא ומתן עם הילד יכול להיות על הספר אותו הוא יקרא לפני השינה או איזה פיג’מה ילבש, לא מעבר.
  • לא להשתמש בשינה כעונש – לא להעניש את ילדכם בהליכה לישון וגם לא לתת לו פרס של שינה מאוחרת יותר. כשהילד צריך ללכת לישון, הוא הולך לישון, תמיד בשעה קבועה.
  • תנו חשיבות לשינה כמשפחה – ילדים לומדים מדוגמא של הוריהם. אם השינה חשובה לכם, יש סיכוי גדול שזה יהיה חשוב גם לילדכם.

מזרן אורטופדי לילד

אז אחרי שהבנתם את הקשר בין נתוני המחקר למזרן עליו ישנים ילדכם, הגיע הזמן לספר לכם קצת יותר על מזרני ילדים:

מזרני ילדים הם מזרנים שנבנו במיוחד עבור ילדים, הם עשויים מהשכבה התחתונה הנכונה, מצפיפות ורכות השכבה העליונה וכמובן עם חומרים אנטי אלרגניים שמתאימים במיוחד עבור ילדים.

בקטגוריה, “מזרני ילדים” תוכלו למצוא עשרות מזרנים כשהראשונים הם המומלצים יותר וכולם מתאימים לילדים. חלקם מגיעים במידות אותם אתם מחפשים וחלקם במידות אחרות.

ככלל, מומלץ לקחת מזרן ילדים עם שכבת לטקס ולא שכבת ויסקו למרות שפולירון הוציאו לאחרונה דגם של מזרן ילדים עם שכבת ויסקו.

אנו כרגיל עומדים לרשותכם בכל שאלה שתרצו, הם במזרן לילדים והן במזרנים למבוגרים…

אהבתם? שתפו!

מאמרים שעשוים לעניין אותך

ספת אירוח אשל
מיטות וידר – רהיטים מבית טוב

וידר מיטות – מיטות נפתחות, ספות נוער ואפילו מיטות לחדר שינה הורים ומיטות מתכווננות, וידר מיטות מתברגת גבוה בתחום השינה בישראל

מזרון מומלץ לכאבי גב

– איזה מזרון מומלץ לכאבי גב? האם יש מזרון מומלץ לבעיות גב? אם כן, מה כל כך מיוחד בו ואיך הוא יכול לעזור לכם? ובכלל איך מומלץ לכם לישון עליו…

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן?

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן? רכישת מזרנים היא לא רכישה רגילה. לפני שנפרוש לפניכם את משנתנו בנושא רכישת מזרנים, נקדים ונספר לכם כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן…

מעוניינים בפרטים נוספים?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם