מה צריך לדעת לפני קניית מזרן חדש?

על מה נדבר במאמר זה?

כיצד לבחור מזרן?

ננסה לעשות עבורכם קצת סדר בבלגן ולתת לכם כמה עצות וכלים שיאפשרו קניה חכמה.

אחריות על מזרן

חברה שמאמינה במוצריה אינה מפחדת להעניק שנות אחריות רבות. רוב היצרני מזרנים נותנים אחריות של לפחות 10 שנים אחריות ברכישת מזרן.

מגן מזרן

במקרים רבים, אם מזרן מלוכלך / מוכתם וכדומה לא תתקבל אחריות. לשם כך רצוי להגן על המזרן עם שכבת ריפוד נוספת (ריפודית/מגן מזרן) וכן להניח את המזרן ע”ג סדין שמונח על בסיס המיטה שלכם ולא ישירות על מנת שלא יכנסו שבבי עץ לבד המזרן.

אל תרכשו מזרן בחופזה

קניית מזרן מתבצעת פעם בכ- 8 שנים בממוצע, לכן אל תשכבו על מזרן במשך 10 שניות באלכסון עם רגליים באוויר ותחליטו, תשכבו יותר, תסתובבו ותנסו לחוש את המזרן. מזרן שלא יתאים לכם תרגישו בין רגע. יצרני מזרנים לא סתם עמלו על פיתוח חומרים ושיטות ייצור שונות שייתכן ואחת מהם תתאים גם לכם יותר, לכן חשוב ורצוי לקרוא ולהבין כיצד, איך, ע”י מי ומאילו חומרים ובאילו שיטות נבנה אותו מזרן.

סוגי מזרנים

כמה שזה מבלבל!!! נסו לעבור על כול סוגי המזרנים ולהבין משהו. כל חברה משתמשת בשמות המסחריים שלה לחומרים מהם מורכב המזרן וגם לתהליכים שבהם הם מיוצרים. יש לברור מכל האינפורמציה רק את זו החשובה – מה ההבדל בין מזרן למזרן? מדוע דגם אחד יקר ב- 500 ₪ יותר מקודמו או מאחר? וכו’.

מזרנים וסיסמאות

היזהרו מסיסמאות כגון “המזרן הזה נועד לסובלים מכאבי גב…”, “וזה נועד לסובלים מבעיות בזרימת הדם…” – משכנע נכון? אפילו אותי כמעט שיכנעו. אל תתפתו לסיסמאות של מוכרים. המוכר הוא לא אורטופד או רופא ומזה המציג עצמו כזה, רצוי להתרחק.

מזרנים ואלרגיות

זכרו וקחו בחשבון את האלרגיות של מי שאמור להשתמש במזרן. ישנם אנשים שרגישים לחומרים מסוימים: כותנה, מוך, אבק וכו’. אלה ייקחו מזרני לטקס. ומה מומלץ לאלה שאלרגים לגומי…?

ישנים לבד או עם בן/בת זוג

אם אתם לא ישנים לבד על מזרן, רצוי שתבררו מה דרגת הקושי העדיפה על בן/בת זוגכם, ישנם מזרנים שבהם ניתן לבחור דרגת קושי שונה לכל צד (לדוגמא מזרן טופר ספרינג  של פולירון או מזרן דגם ניוטון של MD).

מזרן קשה

לא תמיד מזרן קשה הוא מזרן טוב. אם זה היה נכון, היינו כולנו ישנים על מזרן סנדוויץ כמו שישנו פעם. ליבת מזרן צריכה להיות קשיחה אולם רצוי שהשכבה העליונה תהיה רכה נוחה ונעימה. רצוי לבחור מזרן שהשכבה העליונה שלו עשויה ויסקו או לטקס על מנת שהברכיים (בשכיבה על הבטן) וחגורת הכתפיים והישבן (בשכיבה על הגב) יוכלו לשקוע קצת בתוכו, כדי שלא ייווצר עליהם לחץ.

התאמת מזרן למיטה ולהפך

מיטה מתאימים למזרן ולא להפך. בעוד מיטה הנה רהיט אופנתי, מזרן הוא מוצר בריאותי. הרבה חנויות רהיטים ייתנו לכם מזרן חינם בקניית חדר שינה. אל תקחו!

גודל מזרן

בחרו את גודל מזרן המתאים לכם. ניתן לרכוש מזרן בכל גודל (בד”כ בהפרשים של 10 ס”מ) אם אתם רחבים או גבוהים, אל תסתפקו במידה הסטנדרטית. בנוסף, אם אתם מסוג ההורים שהילדים מפתיעים אותם במיטתם באמצע הלילה כדאי לקנות מזרן רחב יותר. בכל מקרה, אם אפשרי, עדיף לרכוש מזרן זוגי באחת מהמידות הללו: 140/190 או 160/200 – את המידות האלה ניתן גם להחליף במידת הצורך.

סוגי מזרנים

בגדול ניתן לסווג את המזרונים לשני סוגים עיקריים:כיום הגבול בין שני הסוגים הנ”ל הולך ומטשטש מאחר וכיום יוצרים יותר ויותר מזרנים משולבים – מזרני ספוג, על סוגיו השונים, בשילוב קפיצים.

מזרני קפיצים אורטופדים

מזרני ספוג (מזרנים אורטופדים ללא קפיצים)

מספר הקפיצים במזרן

ישנם שני סוגי מערכות קפיצים עיקריים:לצורך תמיכה טובה בגוף יש צורך ביותר קפיצים מבודדים מאשר קפיצים מחוברים, מאחר ובמזרן עם קפיצים מבודדים, כל קפיץ אמור לתמוך בגוף באופן עצמאי.

קפיצים משולבים (בונל) הקשורים אחד לשני

קפיצים מבודדים אשר צמודים אחד לשני ולא תלויים אחד במשנהו (כל אחד עטוף בנפרד) או מוכנסים בתוך מקום מיוחד בתוך הפולימר הספוגי.

מזרן ללא קפיצים, איזה סוג?

מזרני לטקס ומזרני ויסקו – אלו הם המזרנים של הדור החדש!שניהם לא יוצרים לחץ על הגוף ומתאימים את עצמם לתנוחת השכיבה.

לטקס הינו חומר אלסטי, סוג של גומי שעבר תהליכי עיבוד שונים על מנת לחזקו וליצור לו עמידות לאורך זמן.

ויסקו – סוג של חומר אלסטי הנקרא גם ” ספוג עם זיכרון” – Memory Foam (שיוצר במיוחד עבור נס”א) מאחר והוא “עוטף” את הגוף, מקבל את צורתו ובכך תומך בכולו. (ראו סרטון)

שכבת נוחות על מזרן

כדאי לשקול זאת בחיוב. אנו ממליצים לרכוש מזרן עם שכבת פילוטופ עליו בכל עובי שהוא ורצוי שהשכבת תהיה עשויה מויסקו או לטקס. ישנם דגמים איכותיים מאוד גם ללא שכבת פילוטופ.

    • מזרן דק / שכבת נוחות / טופר / רפידה למזרן – כולם הם אחד! זה הוא הפתרון הקל והזול ביותר להפוך את המזרן הישן הקיים למזרן משודרג. יש הקונים את שכבת הנוחות העליונה גם להנחה על מזרן חדש לאחר ששילמו 8,000 ש”ח ויותר על מזרן יוקרתי אבל קשה מידי.

תקציב לרכישת מזרן

בסקירה מהירה של המחירים באתר תבינו שרכישת מזרן הנה עסק לא זול. ישנם מזרנים זולים וישנם יקרים מאוד, וגם בסיור פיזי בחניות רהיטים, כאשר אתם מנסים מזרנים, ללא ספק תשימו לב שהמחיר עולה עם הנוחות. בלי לשים לב תמצאו את עצמכם רוכשים מזרן אשר עולה כמו מערכת חדר שינה מושלמת מעץ מלא ואף יותר ממנו.אז כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן?

מפרט טכני

זה לא נעים לומר, אבל אל תאמינו לכל מה שהאיש מכירות אומר לכם לגבי המפרט של המזרן, תדרשו את זה בכתוב! איש מכירות בחנות יכול לומר לכם שבמזרן מספר 1 יש 6 ס”מ לטקס ובשני יש 10 ס”מ ויסקו, תבקשו לראות פרוספקט! החברה שמייצרת את המזרן לא תשקר לעולם ותכתוב מספר שגוי, גם רוב אתרי האינטרנט לא יכתבו משהו שהוא לא מועתק מפרוספקט החברה. אחרי ביקור בחנות, כנסו לאינטרנט ותבדקו.

רכישת מותג

“מזרן זה הוא בדיוק כמו השני רק זול יותר…” אין דבר כזה! you get what you pay for. רצוי לרכוש מזרן עם מותג ידוע ומוכר, עם אחריות ושירות. ראיתי כבר שבערוצי המכירה בטלוויזיה מכרו מזרנים עם שכבות נוחות של פילוטופ וויסקו במחיר של עד אלף חמש מאות ₪! רק חבל שלא ציינו את שם החברה שייצרה אותם, איפה היא ייצרה אותם ואל מי בדיוק פונים במקרה של תקלה…

מזרן טוב

מזרן הטוב ביותר עבורכם הוא מזרן שנוח לכם! אם נוח לכם לישון על מזרן רך, תקנו מזרן רך! מרגישים בנוח על מזרן קשה, תקנו מזרן קשה! ואם אתם מתלבטים, קראו את המאמר שלנו- מזרן רך או מזרן קשה?

מאחלים לכם בהצלחה ברכישת המזרן
צוות רק מזרנים

אהבתם? שתפו!

מאמרים שעשוים לעניין אותך

ספת אירוח אשל
מיטות וידר – רהיטים מבית טוב

וידר מיטות – מיטות נפתחות, ספות נוער ואפילו מיטות לחדר שינה הורים ומיטות מתכווננות, וידר מיטות מתברגת גבוה בתחום השינה בישראל

מזרון מומלץ לכאבי גב

– איזה מזרון מומלץ לכאבי גב? האם יש מזרון מומלץ לבעיות גב? אם כן, מה כל כך מיוחד בו ואיך הוא יכול לעזור לכם? ובכלל איך מומלץ לכם לישון עליו…

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן?

כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן? רכישת מזרנים היא לא רכישה רגילה. לפני שנפרוש לפניכם את משנתנו בנושא רכישת מזרנים, נקדים ונספר לכם כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן…

מזרן לישנים על הצד/הבטן או הגב
על הבטן על הגב או על הצד?

אתם ישנים על הצד? על הבטן? אולי הגב? לכל תנוחת שינה יש מזרן שמתאים לה! קראו איזה מזרן מתאים לישנים על הגב, איזה מזרן מתאים

מעוניינים בפרטים נוספים?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם